Pages

Tuesday, June 26, 2012

sound check 1, 2, 3


Salam & hai kawan-kawan!

selepas 'ber-abad' tak update entry..

Alhamdulillah hari ni baru berkesempatan.

actually, bkn bz sangat pon..

cuma ...

baru tadi baya bil berukband.

hwahwahwa

selepas berkira-kira, 

sebenarnya aku dah ada 228 cerita terkumpul nak share dengan korang

tapi...

selepas fikir semasak-masaknya aku nak cerita 2 benda je hari ni..

last entry aku hari tu adalah pasal exam kan.

so, kesinambungan daripada cerita tu endingnya adalah

Alhamdulillah, sujud syukur kerana

 dalam slip result tu ada perkataan : "LULUS dan TERUSKAN PENGAJIAN"

2nd story pulak,

aku rasa benda ni common la terjadi dalam hidup kita

" kita cakap tanpa ada niat"

(kalau tak paham ayat di atas boleh dapatkan definisi lanjut di bawah )

Menurut Profesor Ain Yusof, "cakap tanpa niat" ni bermaksud korang just ckp benda tu untuk suka-suka je 

tak bermaksud apa-apa dan sebenarnya korang tak nak pon benda tu berlaku atau ada kena mengena 

dengan korang. tapi disebabkan korang tak da kerja sangat, korang pon cakap la pasal benda tu..


(ok, masih tak paham lagi penjelasan di atas?)

sila  tebus pelempang secara free daripada aku.

motif aku cakap benda ni ialah u know what, sometimes benda yang kita ckp tanpa niat tu berkemungkinan 

boleh jadi betol-betol.!

kalau apa yang korang cakap tu baik, its ok, its alright la kan.

cuba kalau apa yang korang cakap tu kurang baik, 

sendiri maw ingat la..

forexample : " aku harap sangat perangai BF aku macam Gwang Soo,

tidak lama kemudian benda tu really happened"

mesti tragic giler* kannnn?!

ha, tak kenal gwang soo?!

u such a loser!

hahaha

konklusinya, percakapan kita ni macam doa jugak sebenarnya,

kalau boleh elakkan cakap perkara-perkara yang buruk-buruk.

always cakap yang baik-baik sahaja.

insyaAllah, resultnya nanti juga yang terbaik.

:)