Pages

Wednesday, December 26, 2012

Long-distance relationship :)


Assalamualaikum n good evening kwn2..

setelah lama x update blog.

finally ak update entry yg aku rase tajuknye sgt common dengan life yg aku jalani skrg.

bila kwn2 ada yg tnya mcm mana rase jauh dengan tunang?

sometimes aku terfikir.

sememangnya kita sebagai manusia hanya merancang dan Allah yg menentukan sgalanya..

Allah hu Akbar..


b4 diz, mmg tak penah langsung prepare mental & phisical utk jauh dari en.tunang.


senang cite, mmg tak penah ada dalam kamus hidup utk bercinta jarak jauh,* i meant sangat jauh.


&


Alhamdulillah lagi 3 hari dah masuk 2 bulan kami berjauhan dan semuanya berjalan dengan baik.


Actually daripada keadaan ini, aku banyak belajar perkara baru.


1) Bersabar.


kalau sebelum ni boleh call hari2 tapi lepas dah jauh ni boleh call dalam 2-3 hari sekali. disebabkan faktor masa yang berbeza and faktor2 kesibukan.

so, bila dah jarang-jarang call kite sebenarnye akan kurang gaduh, sebab bila kite call hari2, banyak dah modal cerita kite, so bila dah tiada modal mula lah nak cakap benda2 mengarut yang akhirnya berlaku perang dunia ketiga*khususnya bagi pompuan2 bersifat singa jadian seperti aku like bila lapar nak mengamuk, bila mengantuk nak mengamuk, bila terlebih makan pon nak mengamuk.
so, sekarang bila dah jauh baru lah nak belajar berlemah lembut seperti pompuan melayu terakhir & nak cakap benda2 sensitif pon WAJIB fikir2-3 kali nok. ^____^


2) Bersyukur


pernah sekali tu en.tunang tiada berita selama 7hari disebabkan tugasan khas dia secara mengejut.

Texts ape pon tak de. texts yg aku hantar kat dia pon failed. masa tu Gaza pon tengah bergolak. Actually, kawasan en.tunang adalah sempadan dengan Israel dan Palestine. lebih kurang 2-3 jam je. masa tu mmg Allah je yg tahu perasaan aku macam mana. Alhamdulillah, semuanya ok. tempat en.tunang pon tak terlibat.
Alhamdulillah.. Alhamdulillah.


3) Lebih Menghargai Orang Lain.


kalau sebelum ni aku bersikap sambil lewa dengan en.tunang like kalau dia call aku malam2, sometimes aku tertidur bila dia cakap, sedar2 dah pagi je. bila dia nak bercerita benda2 yg dia rasa menarik tapi aku rase tak, aku akan tukar topik atau buat-buat tak layan sebab aku rasa bosan tanpa sikit pon aku fikir perasaan dia masa tu. *oh aku sungguh kejam kan? Alhamdulillah sekarang aku belajar utk lebih hargai dia & aku rase dia pon sedar perubahan mendadak aku ni.hee


Last but not least,


kita tak tahu ape yang Allah dah tulis aturan hidup kita utk hari esok.


Aku sebagai hamba-Nya hanya mampu berdoa supaya hari esok dan seterusnya lebih baik dari hari ini.


Amen. In syaa Allah.



:)
nota kaki:
tadi tengok video wedding   
Maria Elena & As Firdaus, romantik amat!
like3 :)